Witaj,
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Budowanie postaci


Podczas tworzenia karty postaci, zwłaszcza pierwszej, praca z kodem oraz z fabułą i mechaniką forum może okazać się wyzwaniem. Z tego powodu przygotowaliśmy dla was poradnik budowania postaci, w którym znajdziecie wszystkie informacje przedstawione w skrótowy i przystępny sposób, wraz z podziałem na sekcje oraz odnośnikami do odpowiednich tematów. W razie dodatkowych pytań, jeśli nie znajdziecie informacji na nurtujące was kwestie pomiędzy linkami - koniecznie skonsultujcie się z nami poprzez FAQ. Jeśli obawiacie się, że koncept waszych postaci może być na tyle wyjątkowy, że będzie potrzebować dodatkowych konsultacji - najlepiej będzie, skonsultować się bezpośrednio z którymś z Mistrzów Gry.

Mistrz Gry ma 72h, aby skontaktować się z wami na temat kart postaci z pomocą wiadomości prywatnej. Zwłaszcza na początku istnienia forum może zdarzyć się sytuacja, gdy mnogość tworzących się postaci będzie wymagała od nas szczególnej uwagi, przez co ten czas może nieznacznie się wydłużyć. Równocześnie zapewniamy, że robimy co w naszej mocy, aby był on zdecydowanie krótszy.
Pamiętajcie, jeśli postać jest ostatnia na liście sprawdzania kart postaci, nie oznacza to, że czas kontaktu ze strony Mistrza Gry się wydłuży. Najczęściej skontaktował się on już z osobami wyżej na liście i oczekuje na wiadomość z ich strony.

Budowanie postaci najlepiej jest zacząć od przeczytania przewodnika po grze dostępnego w tym miejscu.


[ukryjedycje]

Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Wto Kwi 02, 2024 7:10 pm, w całości zmieniany 5 razy
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Konto postaci


Tworzenie konta

Utworzenie konta na Die Ac Nocte jest pierwszym krokiem do zagrania na forum. Aby to zrobić, należy skorzystać z opcji rejestracji, widocznej w panelu bocznym lub w tym linku. Pamiętaj, że rejestracja na forum jest równoznaczna z akceptacją regulaminu.
W nazwie użytkownika powinno znaleźć się imię i nazwisko twojej postaci lub nick tymczasowy, którego będziesz używać do poruszania się po forum. Nazwę użytkownika możesz zmienić potem samodzielnie. Nie powinna ona zawierać znaków szczególnych z wyjątkiem „-” w przypadku podwójnego imienia lub nazwiska, „.” w przypadku codziennego korzystania z inicjałów zamiast pełnych imion.

Tworzenie tematu

Aby stworzyć swoją kartę postaci, musisz założyć nowy temat w dziale Archiwów Miejskich w subforum Kartoteki. Nie przydzielaj swojej postaci do konkretnej kategorii (czarownicy, niemagiczni), Mistrz Gry zrobi to w momencie zaakceptowania karty. Aby poinformować Mistrza Gry, że karta postaci jest gotowa do sprawdzenia — należy zgłosić to w odpowiednim temacie.
Co do zasady, nazwa tematu powinna zawierać imię i nazwisko postaci (oraz jej nazwisko rodowe, jeśli postać zmieniła je po ślubie). W przypadku postaci, które urodziły się pod innym imieniem i nazwiskiem, ale na co dzień korzystają z fałszywych danych — to one powinny widnieć w nazwie tematu.
W trakcie pracy nad kartą postaci, przed wysłaniem jej do sprawdzenia, w tytule powinien znaleźć się dopisek „w budowie”.

Grupa fabularna

Chociaż w profilu nie znajdziesz możliwości wybrania takowej, jest to niezwykle ważny element gry. Już na etapie tworzenia postaci powinieneś zastanowić się, czy chcesz, by twoja postać aktywnie uczestniczyła w głównej fabule forum, czy powinna być jej obserwatorem.
Na Die Ac Nocte wyróżniamy 4 grupy fabularne. Są to: neutralni, Kowen Dnia, Kowen Nocy oraz niemagiczni.

Grupa neutralna to postacie należące do Kościoła Piekieł, które nie opowiadają się za żadnym z obecnych tam bytów. Są to postacie, których uczestnictwo w głównej fabule forum może być w przyszłości ograniczone, chociaż nie w każdym aspekcie. Neutralnych postaci tak samo dotykają codzienne wydarzenia, takie jak małe kataklizmy nawiedzające północno-wschodnie wybrzeże USA, polityczne zagrywki Kręgu i Kościoła Piekieł, klasyczne wydarzenia ogólnoforumowe jak np.święta obchodzone przez czarownice, czy mniejsze wydarzenia z udziałem Mistrza Gry.

Dwie następne grupy, czyli Kowen Dnia i Kowen Nocy, zrzeszają czarowników wyznających szczególną wiarę i wznoszących modły do Lucyfera oraz Lilith. Udział tych postaci w głównej fabule forum jest stały i wymaga zaangażowania w wątki dotyczące Kowenów i Apokalipsy. To ta grupa fabularna ma największy wpływ na kształtowanie się magicznych wydarzeń w regionie. Pamiętaj, że już na etapie tworzenia karty postaci musisz wskazać przynależność postaci do Kowenu oraz przyczyny jej pojawienia się w tej tajnej organizacji. Więcej na temat Kowenów przeczytasz w dziale Świat Przedstawiony - Koweny.

Ostatnią wyróżnioną grupą są niemagiczni, którzy są zwani postaciami drugoplanowymi. Postacie niemagiczne nie są objęte limitem multikont, ale mają także znacznie mniejsze szanse gry w wydarzeniach. Postacie niemagiczne na ogół nie mają pojęcia na temat czarownic i Kościoła Piekieł, chociaż od tej reguły zdarzają się przypadki w postaci na przykład małżeństw z czarownikiem lub anomalii, takiej jak nieobudzenie się mocy w dziecku z magicznej rodziny. Tym samym najczęściej są to postacie, które będą prowadzić grę przede wszystkim obyczajową.
[ukryjedycje]

Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Wto Kwi 02, 2024 7:11 pm, w całości zmieniany 3 razy
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Metryczka


Imię i nazwisko

Imię i nazwisko postaci powinno być uwarunkowane jej pochodzeniem, najczęściej amerykańskim o brytyjskich lub francuskich korzeniach, a ich lista jest właściwie nieograniczona. Na forum istnieją rodziny fabularne znajdujące się w Kręgu. Jeśli chcesz stworzyć postać pochodzącą z tej rodziny, pamiętaj, że zwykły one łączyć się tylko ze sobą. Rodziny należące do Kręgu znajdziesz w tym linku. Pamiętaj, że jeden gracz może stworzyć jedną postać pochodzącą z Kręgu, przy czyim istnieje możliwość dodatkowego limituna taką postać w Sklepie Mistrza Gry. Oprócz rodzin należących do Kręgu istnieją także inne rodziny fabularne objęte mniejszymi restrykcjami. Znajdziesz je w tym linku. Nazwisko postaci lub nazwisko rodowe matki postaci powinno pochodzić z listy rodzin fabularnych ze szczególnymi wyjątkami, każdorazowo rozważanymi przez Mistrza Gry na etapie akceptacji karty postaci.
Z poziomu tworzenia postaci nie istnieje możliwość stworzenia nestora lub matrony rodu z Kręgu, lub jego/jej syna/córki/żony/męża/brata/siostry/ojca/matki.

Wizerunek

Wizerunek postaci powinien być realny, a także nie znajdować się w puli zajętych wizerunków dostępnych w tym linku.

Zdjęcie

Zdjęcie w karcie postaci powinno być dobrej jakości. Nie istnieje konieczność przycinania zdjęcia do określonej wartości. Zdjęcie samodzielnie się zeskaluje, ale standardową wielkością będą wymiary 600x300 pikseli.

Nazwisko matki

Pamiętaj, że małżeństwa kazirodcze w jednej rodzinie nie są powszechnie uznawane i możliwe są tylko w przypadku wyjątkowo dalekiego pokrewieństwa. Postacie pochodzące z rodzin należących do Kręgu mogą wybrać nazwisko rodowe matki spoza listy, jeśli wżenia się ona w Krąg, ale jest to nie tylko bardzo rzadkie, ale także niechętnie aprobowane. Najczęściej kobiety pochodzące z Kręgu nie zyskają przychylności rodziny w kwestii jej zamążpójścia za osobę z rodziny o niższej renomie.

Data urodzenia

Obecny na forum rok to 1985. Postacie w każdym wieku mają różne możliwości. 18-latek nie zostanie mistrzem alchemii, a 65-latka ma nikłe szanse na karierę akrobatki. W myśl tej zasady prosimy o przemyślenie wybranego wieku postaci względem jego kariery oraz umiejętności.

Miejsce zamieszkania

Najczęściej będzie to Hellridge, a szczególnie główne miasto Saint Fall lub dostępne wokół niego wioski, takie jak wiejskie Wallow, leśne Cripple Rock i nadmorskie Maywater. Więcej na ich temat przeczytasz w opisie odpowiedniego subforum, dostępnego na stronie głównej forum. Na forum istnieje możliwość mieszkania daleko poza granicami Hellridge, ale ze względu na odległości, przemieszczanie się takiej postaci i ostatecznie też aktywna gra na forum może być bardzo utrudniona.

Zawód

Większość czarowników w Hellridge, oprócz uprawiania magii i rytuałów, wykonuje zawody niemagiczne, często w jakiś sposób połączone  z ich umiejętnościami. Na terenie Hellridge znajdziesz wielu czarowników, którzy oprócz świeżych bułeczek sprzedają także chleby nasączone trucizną, lekarzy, którzy w magicznym oddziale szpitala potrafią zdjąć klątwę, lub artystów, którzy w obrazach zamykają cudzą duszę. Wykonywanie profesji związanej jedynie z magią jest możliwe, ale w wielu przypadkach jest to nieopłacalne (o ile łowca duchów lub alchemik posiadający sklep z odtrutkami znajdzie zajęcie, tak czarownik prowadzący restaurację tylko dla magicznych może mieć problem z utrzymaniem się na rynku). Istnieją jednak zawody, które wymagają całkowitego poświęcenia czasu na społeczeństwo magiczne.
Wybierając zawód, należy pamiętać o ograniczeniach wiekowych postaci. Postać bardzo młoda nie będzie w stanie objąć wysokiego stanowiska ani od postaw poprowadzić przynoszącego dochód biznesu. Postaci młode najczęściej zainteresowane będą edukacją niemagiczną i kościelną opisaną w tym temacie.
Należy pamiętać, że nawet dla pracoholików doba trwa 24 godziny. W myśl tej zasady postacie, które wykonują nierealnie wiele zawodów naraz, najczęściej otrzymają poprawki w tej sprawie.
Objęcie wysokiego stanowiska w niektórych instytucjach z poziomu karty postaci jest niemożliwe. Wszystkie takie przypadki są opisane w odpowiednich tematach.
Jeśli gracz życzy sobie, żeby jego postać prowadziła biznes, który znajduje się już jako lokacja na forum - należy zgłosić to Mistrzowi Gry przy okazji sprawdzania jego karty postaci. Istnieje możliwość utworzenia dodatkowych lokacji wedle życzenia gracza, ale postać niepochodząca z rodu nigdy nie będzie prowadzić konkurencyjnie równie dochodowego biznesu, co biznesy rodowe.

Status majątkowy

Należy wybrać dla postaci jeden z 5. statusów majątkowych.
Bogaty – są to osoby, które posiadają majątek pokoleniowy, lub które w ciągu swojego życia dorobiły się ogromnej fortuny. Pochodzą najczęściej z rodzin należących do magicznego Kręgu i zamieszkują dzielnicę North Hoatilip. Poziom ich bogactwa można porównać do statusu milionera. Status dostępny tylko dla postaci z Kręgu.
Zamożny – do tej kategorii można przypisać osoby, które stać na zakup nieruchomości, udzielanie pożyczek czy zakup markowych ubrań i uczęszczanie do drogich restauracji. To najczęściej osoby prowadzące dobrze prosperujące biznesy lub dziedziczące po rodzinie.
Przeciętny – to tak zwana klasa średnia, która nie może sobie pozwolić na wiele rozrywek zarezerwowanych dla wyższych klas, jednak nie narzeka na niedogodności klas niższych. Zarabiają najczęściej średnią krajową lub nieco powyżej. To zwykli ludzie rozwijający się w stabilnych zawodach.
Ubogi – osoby, które nie osiągają pułapu średnich zarobków, żyją poniższej przeciętnego standardu życia i mogą odczuwać trudności związane z brakiem pieniędzy. Z pewnością w ich głowach, pod koniec każdego miesiąca, pojawia się lęk, czy wystarczy im środków do życia.
Biedny – osoby, które nie posiadają żadnych środków do życia, często również dachu nad głową. Przez społeczeństwo mogliby zostać określeni jako nędzarze, żebracy czy innymi, bardziej negatywnym określeniami.

Stan cywilny

Należy wybrać jeden z dostępnych stanów cywilnych: panna/kawaler, zaręczona/zaręczony, zamężna/żonaty, wdowa/wdowiec lub rozwódka/rozwodnik. Należy pamiętać, że o postaci, która w podeszłym wieku pozostaje starym kawalerem lub panną, mogą krążyć nieprzyjemne plotki. Rozwody w Kościele Piekieł są możliwe, ale widziane raczej nieprzychylnie. Rozwody cywilne są możliwe i społecznie raczej akceptowalne.
Małżeństwa w przypadku postaci pochodzących z Kręgu najczęściej odbywać się będą pomiędzy zaprzyjaźnionymi z nimi rodzinami, chociaż nie tylko. W przypadku mężczyzn zdarza się, że rodziny godzą się na jego ślub z kobietą niepochodzącą z rodziny z Kręgu, ale panny z takich domów nie mają najczęściej podobnego przyzwolenia.
Małżeństwa z osobami niemagicznymi wiążą się z dużą nieprzychylnością społeczeństwa, chociaż są możliwe, o ile małżonek czarownika zgodzi się przyjąć Lucyfera, Lilith oraz Aradię za najwyższą trójcę. Takie małżeństwa nie są możliwe w obszarze Kręgu i mogą być powodem do wydziedziczenia.
Stan cywilny nie determinuje zawodu postaci, ale niektóre z nich okraszone są odpowiednimi wymaganiami. Przykładowo akuszerką może zostać tylko zamężna kobieta, która urodziła dziecko, a do Czarnej Gwardii należeć będzie tylko kawaler, wdowiec lub wdowa (w przypadku kobiet istnieje także dodatkowe wymaganie posiadania dwójki dzieci).

Wzrost

Przeciętny wzrost Amerykanów w 1985 roku wynosił między 176 a 183 cm w przypadku mężczyzn i pomiędzy 164  a 171 cm w przypadku kobiet, ale przyjmowane są postaci również poza tą skalą.

Waga

Waga postaci powinna mniej więcej oddawać wygląd wizerunku i być wyrażona w kilogramach.

Kolor oczu

Należy pamiętać, że np. czerwone, fioletowe lub żółte oczy nie są codziennością nawet pośród czarowników, ale wynikać mogą z posiadania odmienności takiej jak zwierzęcopodobność, szerzej opisana w tym temacie.

Kolor włosów

Chociaż świat rusza do przodu, wyjątkowo ekstrawaganckie kolory włosów dalej nie są popularne i nie spotykają się z uznaniem społeczeństwa, zwłaszcza starszego i konserwatywnego.

Odmienność

Jeśli postać obdarzona jest odmiennością, należy wpisać jej nazwę w tym miejscu. Na jednego gracza obowiązuje limit 1. odmienności na wszystkie postacie, dlatego zachęcamy do przemyślenia użycia jej. Więcej na temat odmienności przeczytasz tutaj. W przypadku braku odmienności pole należy pozostawić puste.

Umiejętność

Część postaci dzięki długim praktykom była w stanie nauczyć się wyjątkowej umiejętności. Wszystkie z nich zostały opisane w tym temacie. W przypadku braku umiejętności specjalnej pole należy pozostawić puste. Rozpoczynając grę z zakupioną umiejętnością, generuje ona na koncie dług w postaci punktów doświadczenia. Dokładne ceny umiejętności zostały przedstawione w sklepie Mistrza Gry.

Stan zdrowia

To miejsce do wpisania wszystkich problemów fizycznych oraz psychicznych, z jakimi mierzy się na co dzień postać. W przypadku postaci pochodzących z Kręgów zachęcamy do zdecydowania się na jedną z chorób genetycznych. Wszystkie choroby zostały opisane w tym temacie. Należy tu również uwzględnić dożywotni rytuał ciążący na postaci. Z tego miejsca należy wykluczyć poziom zatrucia magicznego, jest w on uwzględniany w części mechanicznej karty.

Znaki szczególne

W tym miejscu powinny znaleźć się wszystkie cechy wyglądu i prezencji, które opisują postać. Należy tu także ująć, w jakim miejscu oraz jakim kształcie znajduje się na jej ciele znamię czarownicy, o którym więcej można przeczytać w tym temacie.
[ukryjedycje]

Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Wto Kwi 02, 2024 7:14 pm, w całości zmieniany 7 razy
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Statystyki i zdolności


Aby zapoznać się z mechaniką fabularną forum, koniecznie zajrzyj do tego działu, gdzie przeczytasz o jej ogólnych zależnościach i skutkach.
Część mechaniczną możemy podzielić na statystyki oraz zdolności. Te powinny być odzwierciedlone w biografii postaci.

Więcej na temat statystyk i zdolności możesz znaleźć w tym temacie.

Przygotowaliśmy kalkulator umożliwiający rozdzielanie punktów statystyk i zdolności. Kalkulator nie jest generatorem kart postaci i ma na celu tylko ułatwienie tworzenia postaci. Arkusz z kalkulatorem należy zapisać, aby móc go edytować.

Statystyki

Każda postać dostaje na start pulę punktów statystyk zależną od jej wieku. W trakcie budowania karty postaci maksymalnie połowę punktów statystyk można umieścić w statystykach magicznych, niezależnie od wieku. W przypadku wieku "na granicy" liczymy rocznikowy wiek.

Postacie magiczne

WiekPunkty
16-2150
22-2860
29-3970
40-5980
+6090


Postacie niemagiczne

WiekPunkty
16-2125
22-2835
29-3945
40-5955
+6065


W przypadku, w którym po rozłożeniu punktów zostaje reszta, jest ona możliwa do wykorzystania później na fabule w trakcie rozwoju postaci, lecz nie jest możliwa do spieniężenia w postaci punktów doświadczenia.
Posiadanie 0 punktów w danej statystyce dalej uprawnia postać do czarowania na jej łatwym poziomie i wcale nie oznacza całkowitej niewiedzy. Należy uznać, że jest ona równa przysłowiowej trói z danego przedmiotu w szkole.

Rozkładając statystyki magiczne, pamiętaj, że powinny one, zwłaszcza na wysokich poziomach, wynikać z biografii postaci. Niektóre z mechanik nakładają pewne ograniczenia co do możliwości postaci. Wszystkie takie przypadki zostały opisane w temacie profesji. Przede wszystkim będą to: lekarze, pracownicy kościoła (czarna gwardia, kapłani, szkółka kościelna) albo wykładowcy Tajnych Kompletów.

Zatrucie magiczne

Poziom zatrucia zawsze wybierany jest przez Mistrza Gry sprawdzającego kartę postaci. Więcej o zatruciu magicznym zostało opisane w tym temacie.
[ukryjedycje]

Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Wto Kwi 02, 2024 7:26 pm, w całości zmieniany 2 razy
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Ego


Rozpoznawalność

Rozpoznawalność odnosi się do stopnia, w jakim dana osoba jest znana w społeczeństwie. To miara identyfikacji twarzy, nazwiska i dokonań. Nierzadko razem z rozpoznawalnością idzie reputacja, czyli opinia i odbiór, jaki ludzie mają na temat danej osoby. Jest to wynik działań, postaw i relacji z otoczeniem. Rozpoznawalność ma znaczenie w przypadku popularności w magicznych pismach, a także pojawiania się plotek. Na forum określamy ją 4 poziomami, które zostały opisane w tym miejscu.

Elementary School

Wpisz nazwę szkoły podstawowej, do której chodziła Twoja postać. System edukacji i opisy wszystkich szkół podstawowych w Hellridge znajdziesz w tym temacie. W przypadku, w którym Twoja postać uczyła się poza granicami hrabstwa, wpisz tutaj miasto i stan, w którym znajdywała się jej podstawówka. Nie wpisuj lat uczęszczania.

High School

Podobnie jak w przypadku elementary school, wpisz tutaj nazwę placówki, do której uczęszczała Twoja postać.  System edukacji i opisy wszystkich szkół licealnych w Hellridge znajdziesz w tym temacie. W przypadku, w którym Twoja postać uczyła się poza granicami hrabstwa, wpisz tutaj miasto i stan, w którym znajdywało się jej liceum. Nie wpisuj roczników, w których uczęszczała ona do szkoły.

Edukacja wyższa

Oprócz szkół podstawowych i ponadpodstawowych w Hellridge działa miejski uniwersytet (opisany szerzej w tym temacie) oraz magiczne tajne komplety, dostępne tylko dla czarowników. W tym miejscu wpisz nazwę uniwersytetu oraz kierunek, który skończyła twoja postać, wraz z uzyskanym przez nią tytułem, według wzoru NAZWA UNIWERSYTETU/KIERUNEK/TYTUŁ NAUKOWY. W przypadku skończenia kilku uczelni oddziel je enterami dla lepszej przejrzystości tekstu.

Moje największe marzenie to...

Każdy o czymś marzy. Nasze postacie, tak samo, jak my, mają swoje cele i ambicje, które chciałyby, żeby się spełniły, nawet jeśli nie zawsze są one realne lub możliwe. W tym miejscu postaraj się w krótki i czytelny sposób zwrócić uwagę na pragnienia Twojej postaci.

Najbardziej boję się...

Wpisz w tym miejscu największe fobie Twojej postaci. Opisz, co napędza ją strachem, zwątpieniem i przerażeniem, w czego towarzystwie nigdy nie chciałaby się znaleźć, albo co nie chciała by kiedykolwiek ją spotkało.

W wolnym czasie lubię...

Każdy ma hobby! niezależnie czy to wędkarstwo, zbieranie grzybów, dobra książka, czy patrzenie się w ścianę przez cały dzień - to co postać robi w wolnym czasie, często ją definiuje. Zastanów się, co może odprężać twoją postać, co wywołuje na jej twarzy uśmiech i relaksuje.

Znak zodiaku

Zawsze zależny od daty urodzenia postaci. Ma wpływ na jej horoskop, a nawet często osobowość. Niezależnie od tego, jak mocno związana ze swoim znakiem zodiaku i astrologią czuje się postać, wpisz tutaj nazwę jednego z nich odpowiadającego urodzeniu. Żeby poznać swój znak zodiaku i jego charakterystykę, możesz skorzystać z zewnętrznych źródeł dostępnych online jak np. to albo to.
[ukryjedycje]

Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Wto Kwi 02, 2024 7:27 pm, w całości zmieniany 6 razy
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Biografia postaci


Często najtrudniejsza część karty postaci, wymagająca przeczytania wielu tematów i zrozumienia mechanik działających w świecie. Aby pisanie biografii postaci było bardziej przystępne, zamieściliśmy listę tematów, z którymi zapoznanie się może sprawić, że poprawki do karty nie będą potrzebne.
Pisząc tę część karty, postaraj się wyczerpać informacje biograficzne. Nie ograniczamy sposobu napisania karty, ale nie powinna być ona enigmatyczna ani dla Mistrza Gry, ani dla innych graczy. Pamiętaj, że to karta jest podstawową wizytówką postaci w świecie i inni gracze będą starali się zrozumieć twoją postać właśnie na jej podstawie.

W karcie postaci powinny znaleźć się takie informacje jak:
  1. Ogólne informacje na temat dzieciństwa z uwzględnieniem czasu spędzonego w szkółce kościelnej (w przypadku czarowników). Należy pamiętać, że nauczanie domowe jest niezwykle rzadkie w przypadku magicznej nauki. Więcej o edukacji przeczytasz w tym temacie.

  2. Ogólne informacje na temat wykonywanego przez postać zawodu oraz jej ścieżki kariery. Proponowane profesje znajdziesz w tym miejscu.

  3. Prywatne życie postaci, jej bolączki i sukcesy, a także życie romantyczne, jeśli postać pozostaje z kimś w związku.
  4. Pierwsze zderzenie postaci z magią, w jaki sposób ewoluowała ona u niej, jakie ma do niej podejście oraz jak sobie z nią radzi.

  5. Spojrzenie postaci na Kościół oraz religię. Pamiętaj, że przypadki czarownic odwracających się od Kościoła się niezwykle rzadkie i w takich przypadkach odbierany im zostaje pentakl oraz athame, które uprawniają do czarowania. Więcej o religii przeczytasz w tym dziale.

  6. Jeśli twoja postać należy do jednego z dwóch tajnych Kowenów, powinna znaleźć się tutaj informacja, jak do niego dołączyła. Więcej na temat Kowenów przeczytasz tutaj. Pamiętaj, że postacie w Kowenach mają szeroki wpływ na główną fabułę forum.

  7. Jeśli twoja postać pochodzi z rodziny fabularnej, zadbaj o to, aby wziąć pod uwagę jej opis. Jeśli twój pomysł znacząco od niego odbiega, zastanów się, czy na pewno powinna ona należeć do tego konkretnego rodu. Więcej na temat rodzin fabularnych przeczytasz w tym temacie.


Ważne! Informacje w karcie postaci nie muszą być ograniczone do wymienionych powyżej punktów. Są one jedynie wskazówką, zwłaszcza dla nowych graczy, którzy nie mieli wcześniej styczności z grami tekstowymi.
[ukryjedycje]

Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Wto Kwi 02, 2024 7:33 pm, w całości zmieniany 9 razy
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Ostatnie formalności


Zakupy początkowe

Każda postać jest uprawniona do zrobienia zakupów początkowych w Sklepie Mistrza Gry o wartości do 100 punktów doświadczenia. Nawet jeśli nie planujesz takowych lub chcesz wydać mniej niż 100 punktów, dodaj post w temacie Rozwój fabularny i zakupy z wykorzystaniem zamieszczonego tam kodu. Wszystkie punkty doświadczenia, jakich nie wydasz, trafią na twoje konto i będziesz mieć możliwość skorzystać z nich później. 100 punktów doświadczenia na start możesz wydać na dowolne przedmioty lub surowce dostępnie w sklepie. Nie akceptowane są zakupy powyżej tej kwoty, generujące na koncie dług, z wykluczeniem zakupu umiejętności specjalnych.

Podbicie karty postaci

Jeśli masz pewność, że twoja karta postaci jest gotowa do sprawdzenia, z nazwy tematu usuń dopisek "w budowie" i następnie dodaj zgłoszenie w odpowiednim temacie, żeby poinformować Mistrza Gry. Pamiętaj, że karta nie powinna być jedynie zarysem postaci, ale gotowym tworem. Mistrz Gry w ciągu 72h odpowie na twoje zgłoszenie drogą wiadomości prywatnej. Nie przejmuj się, jeśli do swojej karty dostaniesz poprawki - celem sprawdzającego jest upewnienie się, że twoja postać nie tylko pasuje do realiów forum, ale też, że gra nią będzie atrakcyjna i przyjemna. Obecna kolejka sprawdzania kart postaci dostępna jest w tym linku.

Ważne! Przed podbiciem karty postaci do sprawdzenia należy mieć dodany post z zakupami początkowymi.

Powodzenia!
[ukryjedycje]

Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Wto Kwi 02, 2024 7:34 pm, w całości zmieniany 8 razy
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Postacie magiczne


Kod:
<div class="ship"><input type="radio" id="ship0" name="ship" checked><input type="radio" id="ship1" name="ship"><input type="radio" id="ship2" name="ship"><input type="radio" id="ship3" name="ship"><div class="slabelcon">
<div class="shipname">IMIĘ I NAZWISKO POSTACI</div>
<div class="shipsub">fc. NAZWA WIZERUNKU</div>
<div class="shiplabels"><label class="slabel" for="ship0">Portret</label><label class="slabel" for="ship1">Metryczka</label><label class="slabel" for="ship2">Statystyki</label><label class="slabel" for="ship3">Ego</label></div></div>
<div class="shipcon"><div class="shipimg" style="background-image: url('ZDJĘCIE')"></div>
<div class="shipmask ease"></div>
<div class="stab1 ease">
<div class="shipinfo">  
<span><b>nazwisko matki</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>data urodzenia</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>miejsce zamieszkania</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>zawód</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>status majątkowy</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>stan cywilny</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>wzrost</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>waga</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>kolor oczu</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>kolor włosów</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>odmienność</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>umiejętność</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>stan zdrowia</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>znaki szczególne</b> ODPOWIEDŹ</span></div></div>
<div class="stab2 ease"><div class="stabcon">
<kp-grid class="kp-grid"><kp-bbox><kp-i>magia natury: </kp-i><span2>WARTOŚĆ (POZIOM I/II/III/IV)</span2>
</kp-bbox><kp-bbox><kp-i>magia iluzji: </kp-i><span2>WARTOŚĆ (POZIOM I/II/III/IV)</span2>
</kp-bbox><kp-bbox><kp-i>magia powstania: </kp-i><span2>WARTOŚĆ (POZIOM I/II/III/IV)</span2>
</kp-bbox><kp-bbox><kp-i>magia odpychania: </kp-i><span2>WARTOŚĆ (POZIOM I/II/III/IV)</span2>
</kp-bbox><kp-bbox><kp-i>magia anatomiczna: </kp-i><span2>WARTOŚĆ (POZIOM I/II/III/IV)</span2>
</kp-bbox><kp-bbox><kp-i>magia wariacyjna: </kp-i><span2>WARTOŚĆ (POZIOM I/II/III/IV)</span2>
</kp-bbox><kp-bbox><kp-i>siła woli: </kp-i><span2>WARTOŚĆ (POZIOM I/II/III/IV)</span2>
</kp-bbox><kp-bbox><kp-i>zatrucie magiczne: </kp-i><span2>uzupełnia MG</span2></kp-bbox></kp-grid>
<kp-grid class="kp-grid1"><kp-bbox><kp-z>sprawność: <b>SUMA</b></kp-z>
<span3>ZDOLNOŚĆ:<b>POZIOM I/II/III (1/6/15)</b></span3>
<span3>ZDOLNOŚĆ:<b>POZIOM I/II/III (1/6/15)</b></span3>
<span3>ZDOLNOŚĆ:<b>POZIOM I/II/III (1/6/15)</b></span3>
</kp-bbox><kp-bbox><kp-z>charyzma: <b>SUMA</b></kp-z>
<span3>ZDOLNOŚĆ: <b>POZIOM I/II/III (1/6/15)</b></span3>
<span3>ZDOLNOŚĆ: <b>POZIOM I/II/III (1/6/15)</b></span3>
<span3>ZDOLNOŚĆ: <b>POZIOM I/II/III (1/6/15)</b></span3>
</kp-bbox><kp-bbox><kp-z>wiedza: <b>SUMA</b></kp-z>
<span3>ZDOLNOŚĆ: <b>POZIOM I/II/III (1/6/15)</b></span3>
<span3>ZDOLNOŚĆ: <b>POZIOM I/II/III (1/6/15)</b></span3>
<span3>ZDOLNOŚĆ: <b>POZIOM I/II/III (1/6/15)</b></span3>
</span3>
</kp-bbox><kp-bbox><kp-z>talenty: <b>SUMA</b></kp-z>
<span3>ZDOLNOŚĆ: <b>POZIOM I/II/III (1/6/15)</b></span3>
<span3>ZDOLNOŚĆ: <b>POZIOM I/II/III (1/6/15)</b></span3>
<span3>ZDOLNOŚĆ: <b>POZIOM I/II/III (1/6/15)</b></span3>
</kp-bbox><kp-bbox><kp-z>reszta: <b>RESZTA</b></kp-z></kp-bbox></kp-grid1>
</div></div><br>
<div class="stab3 ease"><div class="ego">
<span><b>rozpoznawalność</b> uzupełnia MG</span>
<span><b>elementary school</b>ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>high school</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>edukacja wyższa</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>moje największe marzenie to</b>ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>najbardziej boję się</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>w wolnym czasie lubię</b>ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>mój znak zodiaku to</b> ODPOWIEDŹ</span>
</div></div></div>
<div class="shiphistoria">
<kimjestem>NIEOBOWIĄZKOWY ROZDZIAŁ</kimjestem>
BIOGRAFIA
</div></div>

Postacie niemagiczne


Kod:
<div class="ship"><input type="radio" id="ship0" name="ship" checked><input type="radio" id="ship1" name="ship"><input type="radio" id="ship2" name="ship"><input type="radio" id="ship3" name="ship"><div class="slabelcon">
<div class="shipname">IMIĘ I NAZWISKO POSTACI</div>
<div class="shipsub">fc. NAZWA WIZERUNKU</div>
<div class="shiplabels"><label class="slabel" for="ship0">Portret</label><label class="slabel" for="ship1">Metryczka</label><label class="slabel" for="ship2">Statystyki</label><label class="slabel" for="ship3">Ego</label></div></div>
<div class="shipcon"><div class="shipimg" style="background-image: url('ZDJĘCIE')"></div>
<div class="shipmask ease"></div>
<div class="stab1 ease">
<div class="shipinfo">  
<span><b>nazwisko matki</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>data urodzenia</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>miejsce zamieszkania</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>zawód</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>status majątkowy</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>stan cywilny</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>wzrost</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>waga</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>kolor oczu</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>kolor włosów</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>stan zdrowia</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>znaki szczególne</b> ODPOWIEDŹ</span></div></div>
<div class="stab2 ease"><div class="stabcon">
<kp-grid class="kp-grid1"><kp-bbox><kp-z>sprawność: <b>SUMA</b></kp-z>
<span3>ZDOLNOŚĆ:<b>POZIOM I/II/III (1/6/15)</b></span3>
<span3>ZDOLNOŚĆ:<b>POZIOM I/II/III (1/6/15)</b></span3>
<span3>ZDOLNOŚĆ:<b>POZIOM I/II/III (1/6/15)</b></span3>
</kp-bbox><kp-bbox><kp-z>charyzma: <b>SUMA</b></kp-z>
<span3>ZDOLNOŚĆ: <b>POZIOM I/II/III (1/6/15)</b></span3>
<span3>ZDOLNOŚĆ: <b>POZIOM I/II/III (1/6/15)</b></span3>
<span3>ZDOLNOŚĆ: <b>POZIOM I/II/III (1/6/15)</b></span3>
</kp-bbox><kp-bbox><kp-z>wiedza: <b>SUMA</b></kp-z>
<span3>ZDOLNOŚĆ: <b>POZIOM I/II/III (1/6/15)</b></span3>
<span3>ZDOLNOŚĆ: <b>POZIOM I/II/III (1/6/15)</b></span3>
<span3>ZDOLNOŚĆ: <b>POZIOM I/II/III (1/6/15)</b></span3>
</span3>
</kp-bbox><kp-bbox><kp-z>talenty: <b>SUMA</b></kp-z>
<span3>ZDOLNOŚĆ: <b>POZIOM I/II/III (1/6/15)</b></span3>
<span3>ZDOLNOŚĆ: <b>POZIOM I/II/III (1/6/15)</b></span3>
<span3>ZDOLNOŚĆ: <b>POZIOM I/II/III (1/6/15)</b></span3>
</kp-bbox><kp-bbox><kp-z>reszta: <b>RESZTA</b></kp-z></kp-bbox></kp-grid1>
</div></div><br>
<div class="stab3 ease"><div class="ego">
<span><b>rozpoznawalność</b> uzupełnia MG</span>
<span><b>elementary school</b>ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>high school</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>edukacja wyższa</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>moje największe marzenie to</b>ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>najbardziej boję się</b> ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>w wolnym czasie lubię</b>ODPOWIEDŹ</span>
<span><b>mój znak zodiaku to</b> ODPOWIEDŹ</span>
</div></div></div>
<div class="shiphistoria">
<kimjestem>NIEOBOWIĄZKOWY ROZDZIAŁ</kimjestem>
BIOGRAFIA
</div></div>
[ukryjedycje]

Ostatnio zmieniony przez Mistrz Gry dnia Wto Kwi 02, 2024 8:23 pm, w całości zmieniany 1 raz
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej